söndag 1 maj 2011

Nystigen fisk pågång!

Blankfisken är kanske pågång nu! Vi fiskade hela dagen utan att ha en ända dragning. Kl 15:00 åkte vi till ett annat ställe för att prova lyckan. Jag fiskade med flugspö med en motvind på 10 m/s. 
Första kastet så lade jag bara ut klumpen och det small på en nystigen blanking på 50 cm. Nästa kast gjorde jag lika och tappade en större fisk alldeles inne vid fötterna.  
Sedan vart det trögt i ca 15 min så jag gick en bit längre bort och visst det gav resultat. Fick en nystigen fisk på ca 1 kg som fick simma tillbaka. 
Det var svårt att kasta i den kraftiga motvinden men jag lyckades få iväg fluglinan 20 meter ut och det klippte på en fisk innan jag han börja strippa in. Efter fajten så landade jag en kanonfin nystigen havsöring på 2,3 kg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar