onsdag 2 november 2011

Idag blev det lite fisk. Kom ner till älven runt åtta och riggade grejorna, mycket fisk var i farten och det känndes väldigt hett. Efter att ha kastat ett tag utan någon känning så gick jag ner till kanalen och kollade. Där stog Victor och hans farfar, Victor hade fått en liten lax och Victors farfar hade fått en blank öring på 2,3kg. Efter att vi hade snackat lite så drog jag tillbaks till bubbelviken. Där hade det slutat vakat, men det visade sig ändå att det skulle vara ett lyckat drag för på första kastet fick jag en öring på ca:2kg och direkt efter fick jag en på ca:1,8. Sedan dog det ut lite men plötsligt small det igen och den här gången var det en lite större fisk nämligen en leköring på ca:2,7kg, självklart var det C/R på alla mina fiskar. För mig så blev det slut efter det men Victor fick en riktigt fin nystigen öring på 2,5 sammt en lax på ca:7kg
Här kommer lite bilder från fisket:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar